maanantai 7. huhtikuuta 2014

Jarrupalojen ja vaihdevaijereiden vaihtoa

Viimeinen panostus Ellsworthiin. Uudet vaihdevaijerit narisevien Nokonien tilalle ja uudet jarrupalat jarrujen säädöissä "pilalle" menneiden tilalle. Jarrujen säädöt joo - etujarru alkoi laahaamaan noi 50m ajon välein ja pienellä jarrun painamisella katosi hetkeksi. Noh häiritsi sen verran ajoa, että meinasin ajaa punasia päin auton alle kun hermot meni siihen kitinään.

Uudet ja vanhat palat

Etusylinteri

Joo sain jarrupalat asennettua mutta uudet palat laahasi aika rankasti edessa takana - ei muuta kuin satulat irti, levyt irti ja sylinterejä herkistelemään (11mm avaimella) ja vielä varmuuden vuoksi kahvan ilmausruuvi auki kun tuntui olevan "liian täydet" ja uudelleen kasaten ja kas laahaus oli tiessään. No tämäkin piti ryssiä siinä vaiheessa eli Juicy 7:ssa on etäisyyden säätö ruuvi joka olisi takajarrusta pitänyt löysätä - unohdin. Joten vaikka jarru ei laahaa, niin ilmaa pääsi hydrauliikkaan -> pitää ilmata vielä.

Vaijereiden vaihto oli triviaali:
  1. Vanhojen vaijeriputkien mittaus ja uusien katkaisu vastaaviksi
  2. Vaihteenvalitisimien pikasäätöjen "löysäys"
  3. Vaijereiden katkaisu ja poisto.
  4. Palapalalta uusi vaijeri paikoilleen suojaputkineen
  5. Vaihtajien säätö pikasäätimistä (valitsimen ruuvit). 
Vaijereiksi tuli Jagwire Mountain pro eli lähes täysin suljettu järjestelmä.
Alkupää

Paksussa putkessa ohjaimeen ja suojassa ulos

Päättö - erillinen keltainen lialta suojaava pala

Rungon suojakumi


Eka lenkki on nyt ajettuna ja vaihteisto toimii loistavasti ja etujarru myös... Takajarrua en ole ehtinyt ilmaamaan...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti